WP Ważny temat Sponsor wydania
WP Ważny temat Sponsor wydania enova

Pracowniku, obsłuż się sam. Usprawniamy pracę firmy

Sponsor wydania enova
Zapominasz przekazać pracownikom ważnej informacji? A może dział administracyjny nie nadąża z kadrową obsługą? Na dodatek podwładni wciąż zarzucają cię pytaniami – ile, co, gdzie i po co? Jest sposób, by nad tym zapanować. To enova365, program, dzięki któremu pracownicy mogą szybciej i łatwiej uzyskać potrzebne informacje oraz załatwić swoje sprawy.

Płatna współpraca z marką Soneta.

O tym, że wykorzystanie technologii to warunek konieczny w skutecznym zarządzaniu firmą, wiemy od dawna. Jednak najmocniej przekonaliśmy się o tym podczas pandemii. Wielu pracodawców zdało sobie wówczas sprawę, jak bardzo innowacyjne systemy, oprogramowania czy różnorodne technologie usprawniają pracę przedsiębiorstwa.

Zarządzanie procesami bądź zespołem nie jest łatwe. Szczególnie w średnich i dużych firmach. To mnóstwo dokumentacji, liczb, informacji oraz decyzji wydawanych każdego dnia. Na dodatek wszystko musi być spójne. Jeden błąd – choćby nieprzekazanie odpowiedniej informacji – może doprowadzić do finansowych strat.

System samoobsługi pracowniczej

A gdyby tak nie trzeba było zajmować się każdym pracownikiem z osobna, bo sam mógłby znaleźć niezbędne informacje i załatwić sprawę, niejednokrotnie jednym kliknięciem na pulpicie?

No właśnie! I tutaj do akcji wkracza enova365, oprogramowanie ERP (z ang. Enterprise Resources Planning) do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, stworzone przez polską firmę Soneta. Brzmi mocno specjalistycznie, ale w praktyce to po prostu usprawnienie wielu procesów w firmie.

Jednym z produktów oferowanych przez enova365 jest system samoobsługi pracowniczej, który umożliwia przeprowadzenie wielu czynności bez konieczności korzystania z pomocy działu administracyjnego.

System ten jest przeznaczony dla firm o różnej wielkości, a także z najróżniejszych branż. enova365 ułatwia zarządzanie finansowe, kadrowo-płacowe, sprzedażowe, magazynowe, a także działania podejmowane w wielu innych obszarach związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.

Co pracownik może sobie "wyklikać"?

Sporo. Choćby przejrzeć swoje dane personalne, zgłosić nieobecność, zawnioskować o urlop, przejrzeć własny harmonogram pracy, a nawet sprawdzić wyliczenia związane z wysokością ostatniej czy wcześniejszych pensji. Nie musi czekać na potwierdzenie z innego działu, dokumenty się nie gubią, łatwo można sprawdzić, u kogo w danej chwili znajduje się określony wniosek i kiedy można spodziewać się odpowiedzi.

ERPresso #4 Samoobsługa pracownicza Pulpit Pracownika enova365

Ponadto system umożliwia pracownikom dostęp do dokumentów wewnętrznych firmy, takich jak regulaminy, instrukcje i procedury.

– Pracownik w swoim Pulpicie ma możliwość przeglądania danych zgromadzonych w dziale HR. Ma dostęp zarówno do adresów, rachunków bankowych, które podał, informacji o PPK, umów o pracę, jak również do pasków wypłat czy też deklaracji PIT – mówi Joanna Walentek, kierownik projektu Kadry i Płace w firmie Soneta. – Drugim ważnym aspektem jest możliwość składania różnego rodzaju wniosków pracowniczych, które będą trafiały bezpośrednio do działu HR, jeżeli są to wnioski kadrowe związane ze zmianami danych personalnych albo do przełożonego, a następnie do Działu HR w przypadku wniosków związanych z nieobecnościami. Pracownik ma też możliwość weryfikacji swojego kalendarza, sprawdzania limitów urlopowych czy też pobrania deklaracji PIT lub RMUA – dodaje ekspertka.

ERPresso #5 Ewidencja czasu pracy Pulpit Kierownika enova365

Jedną z największych zalet enova365 jest to, że pracownicy nie muszą kontaktować się z działem administracyjnym, aby uzyskać potrzebne informacje czy załatwić swoje sprawy. Dzięki temu dział ten może skupić się na bardziej skomplikowanych zadaniach, a zatrudnieni nie tracą czasu na czekanie w kolejce i na odpowiedź.

Wdrożenie systemu samoobsługi pracowniczej enova365 pozwala na usprawnienie pracy w firmie oraz poprawę efektywności. Pracownicy zyskują większą niezależność w wykonywaniu swoich zadań, a pracodawca może się skupić na realizacji celów biznesowych.

W firmie wszystko gra

Wśród modułów enova365, poza kadrami i płacami, znajdziemy także księgowość, sprzedaż i CRM oraz zarządzanie magazynem. Taka kompatybilność działów pozwala na łatwe przesyłanie danych między nimi i uniknięcie podwójnego wprowadzania informacji.

System umożliwia również integrację z innymi aplikacjami, także zewnętrznymi, np. bankami, producentami drukarek czy systemami przechowywania e-dokumentów, co zwiększa elastyczność i dostosowanie systemu do zmieniających się potrzeb biznesowych.

ERPresso #8 Samoobsługa pracownicza w praktyce: jak wdrożyć Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika?

Co ważne, system w czasie rzeczywistym jest aktualizowany do nowych przepisów, które – nie ukrywajmy – dość często się zmieniają.

Choć dotyka tak wielu obszarów, enova365 jest łatwa w obsłudze, posiada także intuicyjny interfejs, który umożliwia szybkie i efektywne korzystanie z poszczególnych funkcji. Oprogramowania mogą używać również osoby, które nie są biegłe w obsłudze komputera czy innych urządzeń. Co ważne, pracownicy nie muszą już poświęcać czasu na ręczne wykonywanie rutynowych zadań.

Kliknij to z enova365! Składaj i akceptuj wnioski urlopowe bez zbędnej papierologii

Dotychczas z programu skorzystało ponad 18 tys. podmiotów, w tym sektor publiczny oraz największe przedsiębiorstwa w kraju.